مبنای موفقیت هر جامعه فرهنگ است

استاندار هرمزگان در ۶۷مین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان:مبنای موفقیت هر جامعه فرهنگ است.

به گزارش شرجی ،فریدون همتی در اهمیت فرهنگ و گستره آن گفت: روبرو شدن با هر پدیده،مشکل،معضل و رویدادی نیازمند برخورد و مواجهه ی فرهنگی صحیح با آن می باشد از تحریم گرفته تا فضای مجازی و مشکلات و معضلات اجتماعی و …را شامل می شود.

وی استقرار فرهنگ مناسب و صحیح با هر موضوع در جامعه را نیازمند آموزش دانست و افزود:  اگر فرهنگ صحیح و درست در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و معضلات موجود مرتفع خواهد شد و در این راستا رسانه های عمومی،صدا و سیما،دستگاه های فرهنگی ،دانشگاه ها،حوزه های علمیه، ائمه جمعه و …نقش به سزایی دارند.

استاندار هرمزگان عادی و بی اهمیت شدن مسایل فرهنگی در سطوح مختلف جامعه را از بزرگترین معضلات فعلی دانست و بیان کرد:مسایل فرهنگی و اعتقادی که در زمان شکل گیری انقلاب از ارزش های اصلی و سرمایه های فرهنگی جامعه محسوب می شد، کمرنگ شده است و این نقصان با برنامه ریزی و آموزش مستمر و حمایت جدی همه دستگاه ها باید جبران شود.

همتی اضافه کرد:امروز تلفات فرهنگی افزایش یافته است و این مساله باعث خسران،حدر رفت سرمایه های اجتماعی و زیان مردم شده است که باید به سرعت این موارد احصاء و برنامه ریزی و آموزش و ترویج داده شود.
وی بر تمرکز بیشتر همه دستگاه ها به مسایل فرهنگی استان تاکید کرد و گفت:هرمزگان استان حساس و ویژه ای است،حضور اقوام مختلف ایرانی در استان که از ویژگی های مختلف و سلایق و نگرش متفاوت برخوردارند می طلبد مدیریت این مسایل  بر اساس برنامه ریزی اصولی و عالمانه و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی انجام گیرد.

استاندار هرمزگان به پنج اولویت مسایل فرهنگی استان اشاره کرد و افزود:این پنج اولویت باید شمولیت لازم و جامعیت کامل را داشته باشد و از همه مراکز و منابع لازم برای تدوین و اجرای آن استفاده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید