پوستر سی ودومین جشنواره تئاتر هرمزگان رونمایی شد

به گزارش شرجی، یونس دهقانی «طراح گرافیک، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و مؤسس استودیو گرافیک گویا» طراح پوستر سی‌ودو مین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گفت:

هنر نمایش به‌مثابه ققنوسی است که از بین نمی‌رود و هر بار کامل‌تر از پیش در شکلی تازه زاده می‌شود و همچنان به بقای خود ادامه می‌دهد.

طراحی پُستر سی‌ودو مین جشنواره تئاتر استان هرمزگان نیز با دید «بازیابی» و «نوزایی» ایده پردازی و طراحی شده است.

تئاتر هرمزگان حتی در سخت‌ترین روزهای مبارزه با کرونا به کار خود پایان نداد و همچنان پویا، فعال و سر زنده به راه خود ادامه می‌دهد.

پُستر این دوره به دور از اِلمان‌های بومی و کلیشه‌ای مرسوم طراحی شده‌ است و در کمینه‌گرایی مطلق خنده و گریه‌ای را نشانمان می‌دهد که وام گرفته از نماد جهانی هنر نمایش است. استفاده از طیف رنگ‌های گرم که خود نماد جنوب و جغرافیای هرمزگان است ارجاعی به خلاقیت، جوانی و اشتیاق در تئاتر هرمزگان دارد که بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و رنگ زرد برای شادی، امید و انگیزش استفاده شده است.

رنگ سفید پاکیزگی، امید، برابری و وحدت، بی‌طرفی و شروعی دوباره است و رنگ خاکستری مفهوم عقل و هوش و استقلال است.

نشانه‌ی نوشته‌ی پُستر یک قلم ساده است اما به‌وسیله بازیگوشی‌های گرافیکی از فرم خام خارج شده و با یک تغییر فرم به شکل کلی از نشان نوشتاری رسیده است.

در سال‌های اخیر که از عمر جشنواره تئاتر هرمزگان می‌گذرد پُسترهای متفاوتی از بهترین طراحان گرافیک هرمزگان ارائه شده است که هر کدام شیوه‌ی خاص خود را داشته‌اند اما در این پُستر سعی کرده‌ام در عین سادگی مفهوم‌سازی را با کمترین عناصر در یک پُستر انجام دهم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید