جلسه هماهنگی برگزاری مراسم خاکسپاری محمد علی بهمنی تشکیل شد

جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشیع و خاکسپاری محمد علی بهمنی صبح شنبه ۱۰ شهریور ماه در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش شرجی، این جلسه با حضور جناب آقای دکتر کامرانی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جناب آقای همایون امیرزاده، جناب آقای دکتر آشوری رئیس مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر حسین پور مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای رئیسی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و نماینده اتاق بازرگانی و دیگر اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه احسان کامرانی با عرض تسلیت به خانواده مرحوم محمد علی بهمنی و جامعه فرهنگی هنری استان بیان داشت: محمد علی بهمنی سالیان زیادی از عمر خود را در حوزه شعر و شاعری صرف کرده و آثار ماندگاری را در این حوزه بر جای گذاشته است.

کامرانی اظهار داشت: ایشان در طول خدمت هنری صادقانه خود در استان هرمزگان شاگردانی را تربیت نموده است که هنوز از اشعار ایشان استفاده می کنند.

در ادامه اسمعیل جهانگیری بیان نمود: استاد محمد علی بهمنی زحمات زیادی را در عرصه شعر و شاعری در طول ۳۰ سال حضورشان در استان هرمزگان کشیده اند و ما به عنوان یک هرمزگانی وظیفه خود می دانیم که از زحمات ایشان قدردانی کنیم.

مصوبات جلسه به شرح ذیل می باشد:

۱-      تشکیل ستاد استقبال از پیکر زنده یاد استاد محمد علی بهمنی در بندرعباس

۲-      اطلاع رسانی عمومی مراسم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با همراهی اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

۳-      برنامه ریزی جهت تولید محتوای برنامه پیش از آیین تشییع جهت تکریم مقام استاد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

۴-      پوشش فضای بصری شهری و تبلیغات محیطی پیرامون مراسم توسط شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی بندرعباس

۵-      جانمایی مکان مناسب در تالار شهید آوینی بندرعباس جهت تدفین پیکر استاد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و ساخت بنای یادمان توسط شهرداری بندرعباس در آینده

۶-      تعیین یکی از خیابان ها و بوستان های بندرعباس به نام زنده یاد محمد علی بهمنی توسط شهرداری بندرعباس

۷-      دکتر کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بعنوان رئیس ستاد و اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به عنوان دبیر و سخنگوی ستاد معرفی شدند.

۸-      سرویس ایاب و ذهاب برای جابجایی و مشایعت کنندگان پیکر استاد توسط شهرداری بندرعباس و انجام تشریفات لازم آماده سازی جایگاه تدفین توسط آرامستان شهرداری بندرعباس

۹-      تأمین امنیت و روان سازی ترافیک شهری توسط فراجا و راهور با هماهنگی استانداری و فرمانداری

۱۰-   فرآیند تاسیس خانه ادبیات استاد بهمنی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان

۱۱-   جایزه سالانه و کنگره شعر استاد محمد علی بهمنی در استان هرمزگان

شایان ذکر است: با پیگیریهای انجام شده مقرر گردید مراسم تشیع مرحوم استاد محمد علی بهمنی در تهران و خاکسپاری آن در روز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه در محل تالار شهید آوینی بندرعباس انجام شود ساعت خاکسپاری متعاقباً اعلام می گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید