• صفحه خانگی
  • >
  • سینما
  • >
  • قطار سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان با معرفی برگزیدگان خود به ایستگاه آخر رسید

قطار سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان با معرفی برگزیدگان خود به ایستگاه آخر رسید

سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان با اعلام آرای هیات داوران و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف پایان یافت.

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم «اردیبهشت» هرمزگان شب گذشته (۲۰ شهریورماه) در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد و این جشنواره با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره به کار خود پایان داد.

بستری برای کشف استعدادهای جوان و رویش هنرمندان جدید

«اسمعیل جهانگیری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت گفت: این جشنواره به یاد و نام هنرمند بزرگ استان هرمزگان مرحوم «کوروش گرمساری» با عنوان «اردیبهشت» («مسافر اردیبهشت» در گذشته) تقریبا هرساله برگزار می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت با بیان اینکه امسال برای اولین بار این جشنواره در ۲ بخش ملی و استانی برگزار می‌شود، افزود: هنرمندان از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان این جشنواره را شامل چهار محور داستانی، تجربی، فیلم کوتاه و فیلم مستند برشمرد و اظهار کرد: شاهد حضور آثار متعددی بودیم و ۱۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ۱۱ اثر در بخش ملی و ۴۰ اثر در بخش استانی به مرحله پایانی راه یافت.

وی افزود: این اتفاق نویدبخش آن است که جشنواره فیلم اردیبهشت هرسال بالنده‌تر شده و به اهداف خود که پیدا کردن استعدادهای جوان و آموزش آن‌ها در کنار پیشکسوتان این عرصه و رویش هنرمندان جدید است، نزدیک‌تر می‌شود.

جهانگیری در پایان گفت: دستگاه‌های مختلف در کنار ما بودند که از آن‌ها متشکریم و همچنین حضور هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره را مغتنم می‌شماریم؛ چراکه مسیر توسعه و رشد را دنبال می‌کنند.

تلاش برای ایجاد دانشکده هنر در هرمزگان

«احسان کامرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در آیین اختتامیه جشنواره فیلم اردیبهشت، ضمن گرامیداشت هفتمین روز درگذشت استاد «محمدعلی بهمنی» از خانواده ایشان به پاس ارج نهادن به خواسته مردم، هنرمندان و مسئولان هرمزگان قدردانی کرد و گفت: به میزبانی از شاعر بزرگ معاصر ایران، زنده‌یاد استاد محمدعلی بهمنی افتخار می‌کنیم و از هم‌اکنون جریان پرشور ادبیات، علاقمندان بسیاری را از جای جای ایران به سوی استاد بهمنی فرامی‌خواند و هرمزگان در ادامه این میزبانی ارزشمند باید در تراز و مقام استاد در ساخت بنای یادمان ایشان و برگزاری جشنواره‌ها و کنگره‌ها اقدام کند.

وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات مجریان برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت ادامه داد: تلاش کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کنند قابل تقدیر است و دست آن‌ها را می‌بوسم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، آرزوی دیرینه هرمزگان را راه‌اندازی دانشکده هنر برشمرد و اظهار کرد: در ادامه راه‌اندازی مرکز خلاقیت هنری که تفاهم‌نامه آن با دانشگاه هنر ایران منعقد شده، برای ایجاد دانشکده هنر نیز تلاش می‌کنیم چراکه جهت‌دهی به استعدادهای ناب هنری جوانان استان در این مسیر به کمال می‌رسد.

معرفی برگزیدگان جشنواره

 سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت با اعلام آرای هیئت داوران شامل آقایان «داریوش غریب‌زاده»، «پیروز کلانتری» و «خوبیار سالاری» برگزیدگان خود را شناخت و به کار خود پایان داد. آرای هیئت داوران به شرح زیر است:

در بخش تجربی، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰میلیون ریال به دومین فیلم تجربی با عنوان «خواب‌های سرخ مارگاریتا» به کارگردانی مریم حاج حسینی اعطا شد. در این بخش مقام اول و سوم برگزیده‌ای نداشت.

در بخش پویانمایی، لوح تقدیر و مبلغ ۵۰میلیون ریال به سومین فیلم پویانمایی با عنوان انیمیشن «مردی به نام ارنست» به کارگردانی رضا احمدی اعطا شد. در این بخش مقام اول و دوم برگزیده‌ای نداشت.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰میلیون ریال به بهترین فیلمنامه برای فیلم «ساحل» به آرسان صفا، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰میلیون ریال به بهترین تصویربرداری برای فیلم «سارابان» به منصور وحدانی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰میلیون ریال به بهترین تدوین برای فیلم «ساحل» به نوید رشیدی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰میلیون ریال به بهترین صدابرداری یا صداگذاری برای فیلم «پوک» به سجاد ده‌باریزی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰میلیون ریال برای بهترین پژوهش در فیلم مستند به حجت حاجی‌زاده برای فیلم «طرب‌انگیز طرب»، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵۰میلیون ریال به بهترین بازیگر به هما برازنده برای بازی در فیلم «وقتی آنجا بودم» اعطا و همچنین از داوود اسلامی برای بازی در فیلم «شبگرد» تقدیر شد.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵۰میلیون ریال به بهترین فیلم مستند در بخش ملی جشنواره به علیرضا صبوری از شهرستان نکا مازندران برای فیلم «مای سا» اعطا و از فیلم مستند «بازگشت به لوگا» به کارگردانی آقای محسن شیرزایی از زاهدان تقدیر شد. این بخش مقام دوم و سوم نداشت.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵۰میلیون ریال به بهترین فیلم مستند به فیلم «همبسپار» به کارگردانی غفور شهبازی، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به دومین فیلم مستند به فیلم «طرب‌انگیز طرب» به کارگردانی فرشید ایرانپرست و لوح تقدیر و مبلغ ۵۰میلیون ریال به سومین فیلم مستند به فیلم «آرزو» به کارگردانی مجید حاجبی اعطا شد.

بخش فیلم داستانی، برگزیده مقام اول نداشت؛ لوح تقدیر و مبلغ ۱۰میلیون ریال به دومین فیلم داستانی به فیلم «نمایش دوم» به کارگردانی افسانه برزه‌کار و لوح تقدیر و مبلغ ۵۰میلیون ریال به سومین فیلم داستانی به فیلم «پوک» به کارگردانی محمدجواد سراجی اعطا شد.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ۵۰میلیون ریال به بهترین فیلم جشنواره از نگاه تماشاگران ‌به‌صورت مشترک به ۲ فیلم «پوک» به کارگردانی محمد جواد سراجی و «طلا»  به کارگردانی نوید رشیدی تعلق گرفت.

همچنین مبلغ ۵۰میلیون ریال به یوسف محمودپور به‌خاطر حضور پیوسته و فعال به‌عنوان فیلمساز مستقل، جهت حمایت از تولید بعدی او اهدا شد.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ شهریورماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزارشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید