• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • عیادت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از پیرغلام پیشکسوت نوحه خوانی

عیادت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از پیرغلام پیشکسوت نوحه خوانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب به همراه دبیر و اعضای انجمن نوحه های نشسته و جمعی از مسئولین شهرستان میناب از حسین سبحانی پیرغلام پیشکسوت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دیدار کرد.

به گزارش شرجی، در این دیدار مصطفی کریمی ضمن تقدیر و تشکر از این پیرغلام پیشکسوت به ارزش مداحی و نوحه سرایی در دستگاه اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مداحی و نوحه سرایی برای اهل بیت(ع) و بیان فضایل خاندان نبوت از الطاف خاص خداوند است.

وی افزود: کسانی که یاد اهل بیت(ع) را در جامعه زنده می کنند و نمی گذارند ذکر و نام آل الله کمرنگ شود وظیفه بزرگی را بر عهده دارند.

در این دیدار همچنین بهرامی معاون سیاسی وامنیتی و اجتماعی فرماندارشهرستان میناب به توفیق با ارزشی که نصیب این پیرغلام پیشکسوت شده عنوان کرد و گفت: قدر این بزرگان و پیرغلامان حسینی باید دانست و ترویج نوحه سرایی به شکل محلی به نسل جوان جامعه معرفی تا نسل جدید با الگو گیری از این پیرغلامان حسینی درکسب معرفت و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قدم و فعالیت نمایند.

شایان ذکر است: این پیرغلام پیشکسوت مینابی از ۸ سالگی شروع به نوحه خوانی و مرثیه سرایی به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و هم اکنون در سن ۸۲ سالگی در بستر بیماری می باشد و همچنین ایشان بیش از ۱۰۰۰ نوحه محلی حفظ می باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید