• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • آزمون جامع استاندارد های مهارتی بخش فرهنگ و هنر در شهرستان میناب برگزار شد

آزمون جامع استاندارد های مهارتی بخش فرهنگ و هنر در شهرستان میناب برگزار شد

به گزارش شرجی، آزمون جامع استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دردو بخش نظری و عملی به صورت حضوری – آنلاین برگزار شد.

مصطفی کریمی در حاشیه این آزمون ، گفت: آزمون جامع استاندارهای مهارتی بخش فرهنگ و هنردر سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرکت بیش از۹۶ نفر در هنرستان کارودانش شهید چمران به صورت حضوری- برخط به مدت یک روز همزمان با سراسر کشوردر شهرستان میناب برگزار شد.

وی افزود: آزمون جامع استانداردهای مهارتی کار و دانش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش فرهنگ و هنر با هدف ارتقاء سطح آموزش های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ التحصیلان به بازار کار در حوزه فرهنگ و هنر است و آزمون های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله در ۳ مقطع خرداد، شهریور و دی ماه برگزار می شود.

آزمون‌ استاندارهای مهارتی کارو دانش در هر سال تحصیلی به صورت ادواری و جامع برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان در آزمون گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند که پس از گذراندن دروس عمومی موفق به اخذ دیپلم متوسطه می‌شوند وداوطلبان می توانند پس از برگزاری آزمون با مراجعه به سامانه آزمون هنر به آدرس honarazmoon.ir با وارد کردن مشخصات فردی خود نتیجه را دریافت نمایند.

شایان ذکر است: طبق تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش ، آزمون جامع استانداردهای مهارتی در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‌شود که پس از کسب نمرات لازم توسط داوطلبین در آزمون، گواهینامه مهارت به شرکت کنندگان اعطا می‌شود و این گواهینامه بیانگر صلاحیت مهارتی فرد بر اساس استانداردهای قید شده برای ارائه به آموزش و پرورش جهت دریافت مدرک تحصیلی دیپلم است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید