برگزاری نشست خبری دهه کرامت در هرمزگان

نشست خبری شانزدهمین دوره جشن های مردمی و هنری زیر سایه خورشید در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش شرجی، اسمعیل جهانگیری ضمن تبریک ایام دهه کرامت به مهمانان حاضر در جلسه بیان داشت: امروز جهان بشری از فقدان معنویت که همان فقدان هویت را به همراه دارد رنج می برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن اشاره به رویدادهای روز جامعه گفت: اگر امروز شاهد چالش در جامعه و مواجهه با بحران های اجتماعی هستیم به علت عدم توسل به بزرگان دین به ویژه اهل بیت معظم است. در حال حاضر بیشترین میزان فقر توسل به اهل بیت و معنویت در جامعه را در میان قشر متمول و برخوردار شاهدیم.

وی اظهار داشت: لازم است برناممه های مرتبط دینی را به صورت هدفمند در محلات متمول و برخوردار که درگیر فقر فرهنگی هستند سوق دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، ضمن بیان این نکته که فرهنگ به دست مردم شکل می گیرد گفت: برنامه هایی که مردم دایه دار آن هستند را باید دنبال کرد و وظیفه دولت و حاکمیت نظارت و حمایت از آنهاست.

ایشان در ادامه گفت: ما به دنبال آن هستیم که اکران فضای شهری امام رضایی باشد که این یک امر واجب است که باید با کمک موسسات و کانون های تبلیغاتی اتفاق بیافتد و لازم است جشن های مردمی با حمایت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های نشاط آوری برای مردم برگزار کنند.

گفتنی است در پایان بهادری دبیر کانو های رضوی در هرمزگان گفت: در مجموع ۱۳ شهرستان میزبان جشن های مردمی خواهند بود که آغاز رسمی برنامه های دهه کرامت با اهتزار پرچم امام رضا (ع) و برنامه ویژه آن ازدواج ۸۰ زوج همزمان در شهرستان رودان خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *