دانشکده هنر به زودی در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دانشکده هنر به زودی با پیگیری استاندار استان راه اندازی می شود.

به گزارش شرجی،  احسان کامرانی یکشنبه شب در آئین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۱ با اشاره به اهمیت نیروی انسانی عنوان کرد: کلیه کشورهای که در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفته اند رسیدن به این مهم مرهون نیروی انسانی متخصص آنهاست.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا یافت نمی شود که بدون توجه به نیروی انسانی مسیر رشد و ترقی را طی کند. کشور ژاپن از جمله کشورهای است که از نظر منابع طبیعی غنا ریادی ندارد ولی به واسطه برخورداری از نیروی انسانی متخصص در زمره کشورهای پیشرفته قرار گرفته است.

کامرانی تصریح کرد: نیروی انسانی پرتلاش، پرکار و توانمند کشور ژاپن را به عنوان کشوری شاخص در امر توسعه در قاره آسیا و جهان مبدل کرده است. کشور آلمان الگوی دیگری از پیشرفت با توجه به نیروی انسانی است و این کشور بعد از جنگ جهانی دوم که با خاکستر یکسان شده بود امروزه به کشوری ممتاز و الگو در امر توسعه شناخته می شود و در قاره اروپا سرآمد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: نیروی انسانی متخصص و توانمند کشورهای توسعه یافته ای همچون آلمان را در برابر بحران ها و تکان های اقتصادی جهانی محافظت نموده و این مهم اهمیت توجه به نیروی انسانی در جوامع را دو چندان کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند جامعه دارد و این نهاد در امر توسعه کشور در بخش های مختلف نقش بسزایی دارد. با برنامه ریزی ضروری است دانش آموزان و دانشجویان تراز انقلاب اسلامی و تمدن کشور که در قرن های متمادی در بخش های مختلف سرآمد تربیت و وارد جامعه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان نقش بسزایی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و نقش تمدنی انقلاب اسلامی دارند. تحقق تمدن نوین اسلامی منوط به قدرتمند شدن کشور در عرصه های مختلف علمی است.

کامرانی تصریح کرد: رسیدن به جایگاه ممتاز علمی در سطح جهانی نیازمند کار و تلاش است و جایگاه مهم علمی بدون پشتکار دست یافتنی نیست. آموزش و پرورش و دانشگاهها به ویژه فرهنگیان و اساتید نقش مهمی در تحقق جایگاه تمدنی کشور دارند.

وی افزود: علم و اخلاق مکمل یکدیگر هستند و توجه به این دو مقوله در مدارس و دانشگاه ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کامرانی اظهار داشت: جامعه بزرگ آموزش و پرورش استان با وجود تمامی محدودیت ها، منابع و امکانات با روحیه جهادی و ایثارگرانه امور آموزشی استان را پیش می برند که قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به پیگیری راه اندازی دانشکده هنر در استان، افزود: با پیگیری های جناب آقای مهندس دوستی استاندار استان و همکاری دانشگاه های اصفهان و تهران طی تفاهمنامه چند جانبه دانشکده هنر در دانشگاه هرمزگان راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی دانشکده هنر نقش بسزایی در شناسایی و شکوفایی استعدادهای هنری استان خواهد داشت و هرمزگان در این بخش ظرفیت های بی بدیلی دارد. زیرساخت های آموزشی در هرمزگان متناسب با ظرفیتهای استان و آمایش سرزمینی برای شکوفایی هرچه بیشتر هرمزگان توسعه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: استان هرمزگان در حال طی مسیر شتابان توسعه در بخش های مختلف است و حضور گسترده و پررنگ مسئولان عالی رتبه کشوری به ویژه وزرا در استان نشان از جایگاه ممتاز استان در امر توسعه است.

وی تصریح کرد: هرمزگان در حال تبدیل شدن به قطب انرژی و صنعت کشور در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم است و برنامه ریزی جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز این بخش ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کامرانی با تاکید بر توسعه سواحل مکران، افزود: توسعه سواحل مکران که بخش قابل توجهی از آن در حوزه سرزمینی هرمزگان است مطالبه جدی مقام معظم رهبری و تمامی امکانات ضروری است برای تحقق این مطالبه معظم له بسیج شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان استانی ممتاز در سطح کشور از نظر جمعیت، وسعت و تنوع ظرفیت ها است.

وی اظهار داشت: وجود پتانسیل های متعدد همچون اقتصاد دریا محور، کشاورزی خارج از فصل، گردشگری، انواع صنعت و زیرساخت های چهارگانه حمل و نقل، دانشگاههای متعدد و…. هرمزگان را استانی متتاز در سطح کشور بدل کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *